Vysoká škola- najväčší výrobca nerozmýšľajúcich

Autor: Simona Sukeľová | 6.2.2013 o 21:56 | (upravené 6.2.2013 o 22:09) Karma článku: 8,37 | Prečítané:  1954x

Kedysi to bolo miesto, ktoré formovalo ľudí a vytváralo osobnosti. Dnes je to v mnohých prípadoch len výrobca titulov, ktorých nositelia síce majú v hlavách množstvo informácií z danej oblasti, no nevedia, kto sú, dokonca nepoznajú seba, spoločnosť a v konečnom dôsledku ani svoj odbor.

Vysoká škola sa stáva automatickým stupňom výučby mnohých študentov, ktorí svoje „vzdelanie“ nekončia na stredných školách, ako to bolo kedysi, ktoré ich formovali podľa odboru, ktorý si vybrali, ale mnoho študentov sa húfne hlási na vysoké školy, na špecifické odbory aj do tých najmenších miest. Veď vysoké školy nájdeme v každom mestečku, kde sa rodí viac ako 100 detí ročne. Nečudo, že to takto dopadá.

Len škoda, že s kvantitou škôl nerastie aj ich kvalita. Nespomínam teraz kvalifikovaných či nekvalifikovaných vyučujúcich, dokonca ani nie práve najnovšie budovy.   Vysoká škola je, podľa mňa, miestom, kde sa mladý človek formuje asi najviac. Väčšinou je mimo domova, kde každý skúša nové veci a posúva hranice, kde objavuje samého seba, kde sa učí žiť. Vysoká škola - kedysi oázou, dnes peklom.

Tá by mu mala v tomto pomôcť. Je to miesto, ktoré si vyberá študent sám podľa záujmov. Mladý človek plný ideálov sa vrhne na novú školu a snaží si nájsť svoje miesto. Veď konečne na to má možnosti a priestor. Okrem všetkých povinných predmetov, ktoré si každý musí odkrútiť, aby bol bližšie k titulu, chce aj predmety, ktoré ho môžu rozvíjať. Nezáleží na tom, či ide o intelektuálnu, spoločenskú, telesnú alebo duševnú stránku. V každom ohľade  sa snaží nájsť niečo, čím sa trošku odlíši od iných.

Ako je možné, že pri štúdiu literatúry človek nemá možnosť študovať svetovú literatúru, že nemá možnosť diskutovať, naučiť sa literatúru chápať a žiť s ňou? Toto je moja skúsenosť, čím ma poznačila vysoká škola. Bohužiaľ, nie som jediná.

V každej oblasti je niekoľko predmetov, síce okrajových, ale o to zaujímavejších, ktoré by zaujali menšiu skupinu ľudí, ktorí by ich ocenili. No v konečnom dôsledku je každý jedinečný s rôznymi záujmami, ktorý by si mal vybrať k tým odborným predmetov aj špecifické, ktoré by ho dotvorili nie len po vedomostnej, ale aj osobnostnej stránke. Len škoda, že vyhráva v mnohých prípadoch kvantita študentov nad kvalitou vyučovacieho procesu.

Vysoká škola je nadštandardný stupeň vzdelávania, tak prosím aj o nadštandardný rast osobnosti.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Žitňanská: Dnes sa spochybňuje liberálna demokracia, populizmus je na vzostupe

Ani ľudia s hypotékou nemusia prísť o bývanie, ale po osobnom bankrote musia úver dosplácať.

KOŠICE KORZÁR

Nervozita v Košiciach rastie: Raši prosí o pokojné rokovanie

Primátorovi sa nepáčia výzvy aktivistov.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?